Monday, January 4, 2010

Hasil dari inkubator


ASSALAMUALAIKUM

Saya memperkenalkan diri saya Izhar bin Ahmad, minat terhadap bidang penternakan sejak berada di IPT. Semasa di IPT saya mengambil bidang kejuruteraan Mekanikal. Buat masa sekarang saya menggunakan inkubator still air yang saya buat sendiri menggunakan termostat biasa untuk mengawal suhu. Di antara kelemahan yang ketara inkubator ini ialah mengawal suhu. Bagi mengatasi masalah ini saya telah cuba untuk menghasilkan sebuah inkubator menggunakan PIC. Bersama post ini saya sertakan contoh inkubator yang dihasilkan .........
Di bawah ini saya sertakan gambar hasil dari inkubator saya...

Burung puyuh. Menetas pada 4/1/2010


Anak ayam berusia 50 hari
Anak ayam berusia 40 hari


Anak ayam berusia 2 minggu




Anak ayam kampung berusia seminggu, Yang besar tu, anak ayam piru sulung saya yang berjaya ditetaskan.












No comments:

Post a Comment